Hur kommer det sig att varje gång man vill avsluta en sak, vare sig det är ett förhållande ( dem svarar inte helt plötsligt), eller nu i mitt fall ett telefon abonnemang, svarar fortfarande inte. Heyy ni e så duktiga på att skicka ut en massa lappar o skit o fakturor som heter duga. Kan fortfarande inte bevisa hur det kommer sig varför jag har fakturor som ligger runt 1000 kr trots att jag inte ringer så mkt och lyssna o häpna trots att jag har fast pris 499/mån. Ja vart var jag?
Jo varför är dom helt plötsligt tröga? Jag ringer till comviq med frustration o hög puls o tänker nu jävlar ska vårt förhållande avslutas efter 12 år. Vill du avsluta ditt abonnemang hör jag på andra änden av en röst. Ja och pulsen ökar´. -Du står nu i kö och vi tar strax emot ditt samtal. Din vänte tid är mellan 10 - 15 min. Skönt tänker man, helt okej vänte tid. väntar o väntar tills jag hör - Din vänte tid är mindre än 1 minut. Pulsen ökar och jag väntar och väntar och helt plötsligt hör jag henne - Din vänte tid är mellan 25 - 30 min. Vaahh, vad säger hon? Det måste vara ett skämt? Jag väntar fortfarande och så börjar hon igen -Din vänte tid är mellan 50 - 60 min. Vad har jag gjort för fel, jag jag råkat trycka på några knappar som jag inte vet om? Just som min puls är som högst så hör jag rösten igen - vänte tid är mellan 5 - 10 minuter. Ahhh jag andas ut, det var bara ett misstag (tänker inte på alla minuter jag väntat där emellan). Några minuter senare hör jag kärring jäveln igen säga -Din vänte tid är mella 30 - 40 minuter. Jag ska fan slå sönder henne när jag kommer fram, ingen gör så här mot mig. Efter att dem hållt på o bollat mig fram o tillbaka o min vägran att ge upp så kommer jag 1 h o 35 minuter senare fram. Med tröttheten i kroppen av alla agressioner säger jag
-Jag vill säga upp mitt abonnemang!
- Det är 3 månaders uppsägnings tid. Jag kan erbjuda andra abonnemang som skulle passa dig bättre.
- Nej försök inte. Ni lurar mig o jag kan inte bevisa det. Jag måste få kontroll över mina räkningar.
- Okej men vi har....
-Nej! Jag vill inte ha något annat byt abonemanget till det billigaste ni har och skicka mitt nr som kontatkort och sen säger vi hejdå!
-Jag förstår, så det är inget vi kan göra för att få dig o ändra dig?
-Vah, nej jag orkar inte längre. Sluta jag vill inte.
- Okej jag förstår. bla bla bla bla
-Bra, KLICK
-
Hej Sonja,
SvaraRaderaJag beklagar att du har haft problem med att avsluta ditt abonnemang. Det är dock tråkigt att du har valt att lämna oss; jag hoppas att det inte beror på att servicen har varit bristfällig. Hör gärna av dig till mig direkt på Alan.Kocevic@tele2.com om du har några frågor eller om det finns något som jag kan göra för att du ska stanna som kund hos oss.
Med vänlig hälsning,
Alan Kocevic, Tele2.