måndag 1 februari 2010

Avsluta

Hur kommer det sig att varje gång man vill avsluta en sak, vare sig det är ett förhållande ( dem svarar inte  helt plötsligt), eller nu i mitt  fall ett telefon abonnemang, svarar fortfarande inte. Heyy ni e så duktiga på att skicka ut en massa lappar o skit o fakturor som heter duga. Kan fortfarande inte bevisa hur det kommer sig varför jag har fakturor som ligger runt 1000 kr trots att jag inte ringer så mkt och lyssna o häpna trots att jag har fast pris 499/mån. Ja vart var jag?
Jo varför är dom helt plötsligt tröga? Jag ringer till comviq med frustration o hög puls o tänker nu jävlar ska vårt förhållande avslutas efter 12 år. Vill du avsluta ditt abonnemang hör jag på andra änden av en röst. Ja och pulsen ökar´. -Du står nu i kö och vi tar strax emot ditt samtal. Din vänte tid är mellan 10 - 15 min. Skönt tänker man, helt okej vänte tid. väntar o väntar tills jag hör - Din vänte tid är mindre än 1 minut. Pulsen ökar och jag väntar och väntar och helt plötsligt hör jag henne  - Din vänte tid är mellan 25 - 30 min.  Vaahh, vad säger hon? Det måste vara ett skämt? Jag väntar fortfarande och så börjar hon igen -Din vänte tid är mellan 50 - 60 min. Vad har jag gjort för fel, jag jag råkat trycka på några knappar som jag inte vet om?  Just som min puls är som högst så hör jag rösten igen - vänte tid är mellan 5 - 10 minuter. Ahhh jag andas ut, det var bara ett misstag (tänker inte på alla minuter jag väntat där emellan). Några minuter senare hör jag kärring jäveln igen säga -Din vänte tid är mella 30 - 40 minuter. Jag ska fan slå sönder henne när jag kommer fram, ingen gör så här mot mig.  Efter  att dem hållt på o bollat mig fram o tillbaka o min vägran att ge upp så kommer jag 1 h o 35 minuter senare fram. Med tröttheten i kroppen av alla agressioner säger jag
-Jag vill säga upp mitt abonnemang!
- Det är 3 månaders uppsägnings tid. Jag kan erbjuda andra abonnemang som skulle passa dig bättre.
- Nej försök inte. Ni lurar mig o jag kan inte bevisa det. Jag måste få kontroll över mina räkningar.
- Okej men vi har....
-Nej! Jag vill inte ha något annat byt abonemanget till det billigaste ni har och skicka mitt nr som kontatkort och sen säger vi hejdå!
-Jag förstår, så det är inget vi kan göra för att få dig o ändra dig?
-Vah, nej jag orkar inte längre. Sluta jag vill inte.
- Okej jag förstår. bla bla bla bla
-Bra, KLICK

1 kommentar:

  1. Hej Sonja,

    Jag beklagar att du har haft problem med att avsluta ditt abonnemang. Det är dock tråkigt att du har valt att lämna oss; jag hoppas att det inte beror på att servicen har varit bristfällig. Hör gärna av dig till mig direkt på Alan.Kocevic@tele2.com om du har några frågor eller om det finns något som jag kan göra för att du ska stanna som kund hos oss.

    Med vänlig hälsning,

    Alan Kocevic, Tele2.

    SvaraRadera