onsdag 4 november 2009

Kommande Prövningar

Hmm konstig känsla  i kroppen i dag o hela natten till idag!! Dessutom orkar jag inte stå ut me all tjat om influensan, nästan så att man vill stänga in sig tills allt e över!
Men vad e det för liv då?
Ska man behöva va rädd för allt? Ja i mitt fall känns det nästan som att rädslan tagit över mig, inte kul för fem öre, men det ska vi övervinna, med lite tålamod o styrka.
När sådana saker sker i världen som nu exempelvis influensan, så kan jag inte hjälpa o tänka på Bibeln! Ett stycke där det står att världen kommer att prövas. Jag citerar från bibeln-


Ni kommer få höra stridslarm och krigsrykten. Se till att ni inte låter skrämma er. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet. Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra. Allt detta är  början på födslovärkarna. Då skall man utlämna er till att plågas och dödas, och alla folk skall hata er för mitt namns skull. Då skall många komma på fall och ange varandra och hata varandra. Många falska profeter  skalla framträda och bedra många. Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta. Men den som håller ut till slutet skall bli räddad. Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma.
http://mariamoberg.blogg.se/images/2009/jesus_p_korset_1176592803_32127525.jpg
Så med det stycket lämnar jag er för en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar