söndag 8 november 2009

chansen

Det finns en chans för oss alla!
Ja det gör det, man måste bara hitta ut från vad det nu än är, mörkret, hålet, bubblan, krisen, paniken, tvången. Ja vad som helst, det vill säga det som gör dig svagare o håller dig tillbaka från att göra det roliga i livet.
Det enda man måste lära sig och ha är tålamod och att ta det väldigt lungt inte hetsa sig fram. Men oftast vill vi ha allting serverat på fat utan att arbeta för det. Men det roliga är ju att vissa har bara en sådan väldans tur o får det serverat, något har dem som inte vi andra har. Eller så är det bara så att vi missar våra chanser gång på gång. Vi passerar gå utan titta till höger eller vänster, eller så passerar vi gå och kollar alldeles för mycket så att det blir kaos i ens hjärna.  Vissa personer måste tas med hårdhandskarna o verkligen kasta ut dem i elden så att dem förstår att det är okej o bränna sig lite, svedan går över!!
Nu låter hela detta inlägget väldigt konstigt för vissa, medans för andra låter det klockrent. Men det är inte meningen att alla ska förstå!
För alla går vi igenom olika faser i våra liv och så småningon så lär man sig förstå och det är inte heller så underbart och befinna sig i dem hålen i ens liv. Så ni som klarat er utan att ramla. Grattis från hela mitt hjärta!!
Och ibland kan vissa tänka - Men jag kan allt, jag förstår allt, varför gör jag allt fel ändå??
Ja, undrar varför? Det kan ju bero på att man är rädd för o ta det rätta steget, vissa är tro det eller ej även rädda för framgång. Men även rädda för att tappa kontrollen och att den gången kommer det gå fel, bara för att man har otur.
Allt är mentalt, man måste se det fina i det mörka,
man måste bryta mönstret,
man måste kunna våga göra,
våga skratta
orka vara
Och framför allt våga släppa Rädslan.


happy.jpg happy image by canhcung1
Önskar jag kunde leva som jag lär!!

2 kommentarer:

  1. fint inlägg, kan bara hålla med. man måste intala sig själv mkt klokt.

    SvaraRadera