onsdag 4 november 2009

Identitet

Det finns följare o det finns followers!! Alltså då menar jag vissa som inte verkar ha någon identitet eller känsla för humor, mode, självkänsla ja vad som helst. De vet inte vilken väg de ska ta i livet, och jag tycker att det är verkligen hemskt! Det är inte kul o vara en sådan typ. Visst kan man va vilse o svårt o välja ibland.. Men inte hela tiden. För mig är det mer ett tecken på avundsjuka när vissa exempel hör att en annan har köpt en viss grej eller ska resa till ett  visst ställe ja då får de svartsjuka så ont i magen att de gör allt för o hinna före o hittar på en historia hur de för länge sedan upptäckte den prylen o att de tänkt resa dit för JÄTTE länge sedan. Sedan finns det även de som inte kan glädjas åt andras framgång, trots att det bara kan vara en extra nöt i nötpåsen man köpt på ica för 29.90 kr. Ja för de känner hur kan hon få en extra nöt när jag köpte samma för 39.90 i saluhallarna!! Förstår ni vad jag menar, om inte tänker jag förklara..
Ja vissa kan störa sig på att en annan som inte har så mycket pengar, att hon eller han klär sig snyggt eller får tag på vissa grejer på ett smartare sätt där det inte behöver kosta lika mycket som det dyra men fortfarande se så mycket dyrare o trendigare än det väldigt dyra den andra köpt. Men visste ni inte att det är Människan som gör pengarna inte pengarna människan. Det är ex alltså människan som gör kläderna inte kläderna människan. Så du el ni kan köpa hur dyrt som helst, men för det behöver du inte vara störst bäst o vackrast, för det behöver  det inte betyda att du ska gå före i kön, att alla ska avundas dig o vilja vara DIG. Nej det e bara patetiskt om du tänker så. O tyvärr är det väldigt många i ens egen krets som tänker o agerar så o det är som sagt patetiskt för man har inte någon egen identitet o strävar alltid efter vad andra har! Det roligaste är när vissa utav dessa ska förklara sig själva. Gör inte det, för det jag inte gillar med mig själv o beundrar på samma gång är mitt öga att se o mitt öra att höra när personen ljuger..

Men å andra sidan om det får dem o må bättre, så visst jättebra för dem!http://chanceencounters.files.wordpress.com/2009/03/jealousy.jpg

1 kommentar: