måndag 2 november 2009

Bjälke

Jag har försökt lägga vissa saker bakom mig, saker o ting som stör mig me dess tankar. Varje gång man lyckats ta sig ur en bubbla så kommer en annan o trycker  en tillbaka in igen.
Varför kan inte vissa glädjas att man tar sig vidare i livet.
Varför kan de inte förstå att livet inte kretsar sig runt omkring dem.
Varför kan de inte förstå att de är inte så märkvärdiga som de tror att de är.
Varför kan vissa inte förstå att se sin egen bjälke i ögat istället för att rätta till andras brister o fel.
Varför kan de inte förstå att lämna mig ifred o låta mig gå vidare!!
Jag ser min bjälke i mitt öga, jag har insett att jag  inte är felfri, jag har mina brister o jag erkänner dem. Jag gör det jag kan för o rätta till mina fel och försöker gå vidare i livet.
Jag kan glädjas åt andra, visst är det svårt ibland!! Men för det mesta glädjer jag åt andras framgångar.
Det som gör mig irriterad är att det är dem som vinner när jag tillåter dem/det negativa ta upp mina tankar. När jag istället borde koncentreera mig på nuet, här o nu! Min glädje, det vackra jag har i livet!! Det ska gå, det kommer ta tid men det ska gå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar