söndag 24 januari 2010

Nimrod

Jag ligger här i mörkret till ljudet av tv:n, My Cousine Vinny.
Jag är lite fundersam, trött och känner mig rätt instängd just nu. Fundersam av en blogg jag just läst. Trött, klockan är mycket och instängd på grund utav att Barney lagt sig vid mina fötter ovanför täcket och jag ligger på soffan, så me andra ord för varmt för lite plats.
Bloggen jag läst det senaste dygnet är sk Nimrod's KLICK.  Jag kom in på den via Marianas blogg första inläggen jag läste var confusing och twisted. Ändå klickade jag mig tillbaka till januri 2009 och läste fram tills idag. Måste erkänna att jag hoppade över en massa inlägg som var för djupa och mörka, mestadels för att inte dras med skiten och känna för mycket sorg och sympati för människan eller hjärnan bakom bloggen.
Måste ge en eloge för hur sk Nimrod skriver, man blir liksom nyfiken och vill läsa vidare och mer.
Jag menar det finns många som har bra bloggar med bra innehåll men dom dödar allt med hur dem skriver ner allt, allt handlar inte om stora och svåra ord. För mig handlar det om hur du formulerar dig, ett sätt där man känner sig välkommen och en i gänget med rätten att förstå dig som skriver. Många vilse leder en och visst kan man göra det spännande för en annan som läser att utamana en att läsa mellan raderna. Men inte alltid så bright put up. Jag tror att sk Nimrod älskar och leva on the edge med spänningen att kanske upptäckas eller att vara så farligt nära dig utan att du vet om det. Grym är han i allafall, skulle lätt kunna läsa en bok om han nu får chansen till o utge en, bara det inte är så mörkt.
Hur som haver gå in och läs den och berätta gärna vad du tycker med en kommentar till sk Nimrod. Jag har inte gjort det än, men kanske ska eller kanske inte......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar