onsdag 28 oktober 2009

Färger

Jag har hunnit med ganska mycket sen det senaste inlägget.
Jag började me att ge mig ut på en promenad me min hund Barney o Maggie o hennes bebis. Vi promenerade i 1 timme, bra va? Efter det så gick vi mot centrum, för jag behövde handla lite mjölk o så från Lidl. Efter lidl gick vi o hälsade på svåger Johan, ehh det blir Maggies man o min svåger för Maggie är min syster. Iallafall han gav oss 3 rullar sushi mmmm. När vi kom hem så åt vi o efter det så började jag laga mat till resten av hushållet, o då gjorde jag en grönsaks gryta som innehöll,
morötter, palsternacka, squash, purjolök o krossade tomater me vitlök salt o peppar.. Nyttigt o gott. Ojj glömde nämna att jag hade i grädde!!!! Men lite fett måste det ändå va.

Det som förvånar mig lite e att vädret är fortfarande fint. Jag som älskar hösten, tycker att det är underbart. Färgerna på löven som finns både på träd o mark. Går man igenom en allè så känns det som om man går in i en saga. Helt fantastiskt.

Så det e vad jag har gjort hitills. Kram på er så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar